Menu
Sprawdź ciekawe tematy
Wielkanoc to najpiękniejszy czas w roku, spędzony w gronie najbliższych osób, w barwie żywych i...
Jeśli szukasz idealnej komody do salonu to jesteś w dobrym miejscu. Białe komody w...
Białe meble #białemeble...
Meble w #pokoju
Urządzasz jadalnię? Zastanawiasz się jakie krzesła do jadalni będą nie tylko modne ale i...
PODSTAWA REKLAMACJI z tytułu niezgodności towaru z umową
PODSTAWA PRAWNA
1. Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 poz. 827.) o prawach konsumenta z póź.zm.
2. Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 ze zm.)
3. inne powszechnie obowiązujące przepisy prawa
PODSTAWOWE PRZESŁANKI ODPOWIEDZIALNOŚCI SPRZEDAWCY
1. Sprzedawca odpowiada za zgodność Produktu z Umową Sprzedaży, zgodnie z zapisami Ustawy o
prawach konsumenta.
2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od daty dostarczenia.
3. Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową Sprzedaży, Klient może żądać jego naprawy lub wymiany.
4. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta:
pisemnie na adres: JS Bajus Jarosław ul. Lisia 51/80, 65-093 Zielona Góra;
w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@meble24sklep.pl ;
5. Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji:
(1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju niezgodności Produktu z Umową;
(2) opis niezgodności oraz informacja, które elementy wg. instrukcji są niezgodne
(3) żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży w formie naprawy lub wymiany; oraz
(4) danych kontaktowych składającego reklamację (nr zamówienia) – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na
skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
6. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni
kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie
oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.
7. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Klient żąda dokonania naprawy lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Klient żąda dokonania wymiany, w przypadku, gdy doprowadzenie do zgodności Produktu z Umową Sprzedaży w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży.
8. W sytuacji, gdy Produkt jest niezgodny z Umową sprzedaży, Klient ma prawo złożyć oświadczenie o
obniżeniu ceny Produktu lub o odstąpieniu od Umowy, jeśli zajdą następujące przesłanki:
- Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży,
- Pomimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Produkt do zgodności z Umową Sprzedaży, brak
zgodności Produktu z Umową Sprzedaży występuje nadal,
- Brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo
odstąpienie od Umowy Sprzedaży bez uprzedniego naprawienia lub wymiany Produktu,
- Sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży w rozsądnym czasie od chwili,
w której został poinformowany przez Klienta o braku zgodności z Umową Sprzedaży i bez nadmiernych
niedogodności dla Klienta lub nie poniósł kosztów doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową
Sprzedaży (kosztów wymiany lub naprawy),
- Z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do
zgodności z Umową Sprzedaży w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
9. Obniżenie ceny powinno pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy Sprzedaży, w jakiej
wartość Produktu niezgodnego z Umową Sprzedaży pozostaje do wartości Produktu zgodnego z Umową
Sprzedaży.
10. Sprzedawca dokona zwrotu kwoty Klientowi, należnej z tytułu skorzystania z prawa obniżenia ceny
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o obniżeniu
11. Klient nie może odstąpić od Umowy Sprzedaży, jeżeli brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży jest
12. Jeżeli brak zgodności z Umową Sprzedaży dotyczy jedynie niektórych Produktów dostarczonych na
podstawie Umowy Sprzedaży Klient może odstąpić od Umowy Sprzedaży jedynie w odniesieniu do tych
Produktów, a także w odniesieniu do innych Produktów nabytych przez Klienta wraz z Produktami
niezgodnymi z Umową Sprzedaży, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Klient zgodził się zatrzymać
wyłącznie Produkty zgodne z Umową Sprzedaży.
13. W razie odstąpienia od Umowy Sprzedaży Klient niezwłocznie zwraca Produkt Sprzedawcy na jego koszt.
Sprzedawca dokona zwrotu ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania
Produktu lub dowodu jego odesłania.
14. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient,
chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi
15. W przypadku, gdy do ustosunkowania się przez Sprzedawcę do reklamacji Klienta lub do wykonania
uprawnień Klienta wynikających ustawy konsumenckiej niezbędne będzie dostarczenie Produktu do
Sprzedawcy, Klient zostanie poproszony przez Sprzedawcę o dostarczenie Produktu na koszt Sprzedawcy
na adres ul. ul. Gorzowska 2, 65-127 Zielona Góra. Jeżeli jednak ze względu na rodzaj niezgodności,
rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby niemożliwe
albo nadmiernie utrudnione, Klient poproszony zostanie o udostępnienie, po uprzednim uzgodnieniu
terminu, Produktu Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt się znajduje.
16. Prośba o dostarczenie Produktu, o której mowa w ust. 6 nie ma wpływu na bieg terminu na
ustosunkowanie się Sprzedawcy oraz nie narusza prawa Klienta żądania od Sprzedawcy demontażu
niezgodnego Produktu i ponownego zamontowania Produktu zgodnego z Umową ub naprawy Produktu,
o którym mowa w art. 561[1] Kodeksu cywilnego.
PODSTAWOWE UPRAWNIENIA KONSUMENTA
Klient w zgłoszeniu ma prawo żądać naprawy lub wymiany Produktu niezgodnego z Umową Sprzedaży,
Naprawa/wymiana
Jeżeli sprzedany Produkt jest niezgodny z Umową Sprzedaży, Klient może żądać doprowadzenia Produktu do
zgodności z Umową w formie wymiany lub naprawy. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Klient żąda
dokonania naprawy lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Klient żąda dokonania wymiany, w przypadku,
gdy doprowadzenie do zgodności Produktu z Umową Sprzedaży w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe
albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub
wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z
Umową Sprzedaży.
Obniżenie ceny /zwrot pieniędzy
W sytuacji, gdy Produkt jest niezgodny z Umową sprzedaży, Klient ma prawo złożyć oświadczenie o obniżeniu
ceny Produktu lub o odstąpieniu od Umowy, jeśli zajdą następujące przesłanki:
- Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży,
- Pomimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Produkt do zgodności z Umową Sprzedaży, brak zgodności
Produktu z Umową Sprzedaży występuje nadal,
- Brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie
od Umowy Sprzedaży bez uprzedniego naprawienia lub wymiany Produktu,
- Sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży w rozsądnym czasie od chwili, w
której został poinformowany przez Klienta o braku zgodności z Umową Sprzedaży i bez nadmiernych
niedogodności dla Klienta lub nie poniósł kosztów doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży
(kosztów wymiany lub naprawy),
- Z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z
Umową Sprzedaży w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
Obniżenie ceny powinno pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy Sprzedaży, w jakiej wartość
Produktu niezgodnego z Umową Sprzedaży pozostaje do wartości Produktu zgodnego z Umową Sprzedaży.
WAŻNE TERMINY REKLAMACYJNE
2 lata odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży w chwili wydania
Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży, które istniały w chwili
przejścia niebezpieczeństwa na Klienta lub wynikły z przyczyny tkwiącej w sprzedanym Produkcie w tej samej
chwili. Jeżeli Klientem jest konsument, a niezgodność Produktu z Umową Sprzedaży została stwierdzona przed
upływem dwóch lat od dnia wydania sprzedanego Produktu, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała
w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Klienta.
MIEJSCE I SPOSÓB ZŁOŻENIA REKLAMACJI
Reklamacja może zostać złożona przez Klienta na przykład :
• pisemnie na adres: JS Bajus Jarosław ul. Lisia 51/80 65-093 Zielona Góra
• w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@meble24sklep.pl
OPIS REKLAMACJI Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji poniższych informacji - ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie
reklamacji przez Sprzedawcę:
(1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia
niezgodności/wady;
(2) żądanie sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenie
o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz
(3) danych kontaktowych składającego reklamację.
Wymogi podane powyżej mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych
z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
DOSTARCZENIE REKLAMOWANEGO PRODUKTU
Klient, który dokonuje zgłoszenia reklamacyjnego, jest obowiązany na koszt Sprzedawcy dostarczyć Produkt
niezgodny z Umową Sprzedaży na adres: JS Bajus Jarosław ul. Lisia 51/80, 65-093 Zielona Góra.
Jeżeli ze względu na rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby
nadmiernie utrudnione, Klient obowiązany jest udostępnić Produkt Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt się
ODPOWIEDŹ SPRZEDAWCY
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni
kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że
Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem
z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych
procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników
konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów,
Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu
Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
• https://www.uokik.gov.pl/porady_konsumenckie.php;
• http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz
• https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
Klient będący konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
• Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa
w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 Nr 4 poz. 25 ze zm.),
z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży. Regulamin organizacji
i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości
z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów
konsumenckich. (Dz.U. 2001,nr 113, poz. 1214).
• Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36
ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 Nr 4 poz. 25 ze zm.),
z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między
Klientem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez
wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych
poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
• Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem,
a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub
organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja
Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację
Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 oraz przez Stowarzyszenie
Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl.
Informacje
Produkty
Dane sklepu
Kontakt
Dodatkowe informacje
Scegli di acquistare steroidi da noi https://italiafarmaci24.com/. Garantiamo la consegna sicura in Italia e altri paesi. Scopri le promozioni e i bonus per i clienti abituali.